lunedì 18 novembre 2013


Lo charme della Maison Irfé è tornato ad affascinare 
a Paris Fashion Week 2013



Princess Irina Yusupova, daughter of Grand Duke Alexander
Mikhailovich and Grand Duchess Xenia Alexandrovna, and Prince FelixYusupov

Una delle maison di haute couture più antiche di Francia ha fatto la sua sfavillante rentrée durante la Paris Fashion Week 2013. La griffe è stata rilanciata dal direttore creativo Olga Sorokina, attratta ed ispirata dalla storia fiabesca del marchio.
Maison Irfé fu fondata a Parigi nel 1924 dal principe Felix Yusupov e dalla moglie Irina - la bellissima nipote dello Zar Nicola II° e
pronipote dello Zar Alessandro III - che unirono le iniziali dei propri nomi per dare inizio a un'autentica leggenda della moda. Irina stessa disegnò diversi modelli mentre la griffe si diffondeva velocemente e dopo l'atelier parigino furono aperte tre filiali in Normandia, a Londra e Berlino. Con Irina come musa ispiratrice e testimonial, la popolarità della maison dilagava e ben presto fu lanciata anche una linea esclusiva di fragranze create appositamente per 4 tipologie femminili: le bionde, le more, le rosse e le signore dai capelli argentei. Come tributo ai fondatori la sfilata di debutto della rinnovata maison Irfé, coincide quest'anno con il 400centenario della dinastia dei Romanov, gli ultimi Zar di Russia che iniziarono a regnare nel 1613.


One of the oldest French couture houses, Maison Irfé, has come back with a show during Paris Fashion Week. The house has been re-launched by a new creative director, designer Olga Sorokina, who discovered the house and was inspired by its history.

Maison Irfé was founded in Paris in 1924 by Prince Felix Yusupov and his wife Princess Irina - the irresistibly beautiful niece of Tsar Nicholas II and granddaughter of Tsar Alexander III.  The Yusupovs founded the couture house Irfé, named after the first two letters of their first names. Irina modeled some of the dresses the pair and other designers at the firm created.  

The label expanded rapidly from its original Parisian atelier, opening three new branches in Normandy, London and Berlin. With Irina as brand ambassador and muse, the popularity of the fashion pieces increased and the label soon launched a line of limited-edition fragrances created for four categories of women - blondes, brunettes, redheads and silver haired women.

As a nod to the founders, the debut show coincides with the 400th anniversary of the House of Romanov, the last imperial dynasty to rule over Russia, which began its reign in 1613. 

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